Sezon na bób rozpoczęty!
Zielone ziarna bobu to źródło wielu cennych witamin i składników mineralnych, przede wszystkim doskonałego białka, kwasu foliowego, żelaza, potasu czy wapnia.
Niektórzy wzbraniają się przed potrawami z bobu (i z innych warzyw strączkowych) ze względu na „sensacje żołądkowe” (wzdęcia ), które mogą pojawić się po spożyciu. Aby nieco ograniczyć ten proces należy zalać bób gorącą wodą, moczyć przez 1 godz.  potem odlać wodę,  a następnie ugotować w świeżej wodzie, pod koniec dodając szczyptę soli.

Młode ziarna bobu można jeść nawet na surowo, ale najczęściej bób podajemy po ugotowaniu.
Można go jeść po prostu z solą, odrobiną masła do smaku i z tartą bułką – to najbardziej popularna forma podania bobu.
Doskonale smakuje też z innymi warzywami jako jarzynkę do obiadu, przyrządzać z nim sałatki, zapiekanki, …
Reasumując z udziałem bobu powstaje wiele fajnych, prostych i smacznych dań!

Dziś bób z boczkiem i zieloną pietruszką, proste, smaczne i pożywne danie.

 

SAM_4300a

 

  • 1/2 kg. świeżego bobu
  • 30 dkg. wędzonego boczku,
  • 2 cebul1/2 pęczka natki pietruszki,
  • szczypta majeranku,
  • sól i pieprz do smaku.

Bób ugotować do miękkości w osolonej wodzie, ok. 15 min. Odcedzić.
Po ostudzeniu obrać z łupinek. Lekko ciepły łatwo się obiera.

Boczek pokroić w kostkę i podsmażyć.
Następnie wrzucić do niego pokrojoną cebulkę i smażyć aż będzie szklista i miękka.
Na patelnię dorzucić ugotowany i odcedzony bób, a następnie posiekaną drobniutko pietruszkę. Wszystko razem wymieszać .
Wszystko razem smażyć ok.10 minut. doprawić do smaku majerankiem, solą i pieprzem.
Podawać na gorąco.

 

SAM_4289a

SAM_4298a